smartMED – MUDr. Jana Klečková, praktický lékař Praha 3 MUDr. Jana KLEČKOVÁ, praktický lékař

Před návštěvou lékaře

Je třeba před návštěvou lékaře přijmout nějaká režimová opatření (nejíst, nepít atp.)? Co si mám přinést k vyšetření s sebou? Vždy záleží na účelu vaší návštěvy lékaře. Abychom předešli některým obavám, nedorozuměním a průběh vaší návštěvy u lékaře proběhl hladce, připravili jsme pro vás následující souhrn informací, se kterými vám doporučujeme se před návštěvou seznámit. […]

Co obnáší test na skryté krvácení do stolice?

Test okultního (skrytého) krvácení do stolice, označovaný také jako TOKS nebo FOB je vyhledávácí test, jehož smyslem je odhalení nádorového onemocnění tlustého střeva v jeho počátečním stadiu, kdy člověk zpravidla nemívá ještě žádné subjektivní potíže. Test se provádí ze vzorku stolice, kterou dle instrukcí lékaře odeberete sami v klidu a soukromí Vašeho domova. Vyhodnocení testu provádí lékař […]

Chci od lékaře potvrzeni pro řidičský průkaz, co k vyšetření potřebuji?

Objednejte si prohlídku (nejlépe telefonicky) a sestra Vám sdělí, co bude konkrétně ve Vašem případě nutné vyšetřit. Obsah vyšetření se liší podle věku a přítomnosti chronických onemocnění. V určitých případech je k ověření řidičské způsobilosti nutné ještě vyjádření specialisty (např. u epilepsie, psychiatrických onemocnění, komplikovaného diabetu, přítomnosti kardiostimulátoru apod.)

Současný lékař mě posílá na vyšetření ke specialistovi na druhý konec Prahy. Spolupracujete se specialisty v místě mého bydliště (Praha 3)?

Samozřejmě. Je-li indikováno vyšetření či další péče u specialisty, doporučíme Vám vždy specialistu, který nejlépe vyhovuje Vaším potřebám. Primárně můžete využit návaznou péči specialistů u nás v budově naší polikliniky. Vybraná vyšetření (jako např. EKG, CRP test, INR test nebo FOB test) provádíme přímo u nás v ordinaci.

Změnil jsem zdravotní pojišťovnu, je třeba Vám to nějak oznámit?

Určitě ano. Změnu Vaší zdravotní pojišťovny, stejně jako veškeré změny Vašich osobních a kontaktních údajů (bydliště, email, telefon), je nutné neprodleně ohlásit Vašemu ošetřujícímu lékaři. V případě změny zdravotní pojišťovny je třeba navíc vyplnit nový registrační list. V tomto případě kontaktujte sestřičku a sjednejte si termín osobní návštěvy ordinace.

Jak dlouho u Vás budu čekat?

Naši prioritou je, abyste u nás pokud možno nečekali. Snažíme se pečlivě plánovat objednací kalendář, pacientům vycházet maximálně vstříc a objednací časy dodržovat bez prodlení. Pokud se objednáte a přijdete ve smluvený čas, potom počítejte s čekáním maximálně v řádu několika málo minut.

Mám firmu a zaměstnávám zaměstnance, mohu u Vás sjednat povinnou závodní péči?

Ano. Každý zaměstnavatel je ze zákona povinen svým zaměstnancům smluvně zajistit pracovnělékařské služby (tzv. závodní péči). smartMED tyto pracovně lékařskou péči dlouhodobě poskytuje a to jak pro velké společnosti tak i menší firmy. Zde najdete podrobnější informace o programech pracovnělékařské péče s možností online poptávky.

Provádíte předoperační vyšetření?

Předoperační vyšetření je běžnou součástí poskytované péče naší ordinace. Pokud se chystáte na operaci, dostavte se se žádostí o předoperační vyšetření do ordinace, kde spolu s lékařem naplánujete jednotlivá dílčí vyšetření, která budete v závislosti na Vašem zdravotním stavu a povaze výkonu potřebovat. Návštěvu lékaře zbytečně neodkládejte, některá speciální laboratorní a jiná vyšetření mohou trvat […]